Friday, January 7, 2011

Bilik Server is Up..!!

wohoo.....topic hari nie nak cakap pasal kerja je...kerja je yea....benda lain takmau masuk....kalau cite benda lain jugak, babap nanti...!!hahaha.....gile la...macam la expert sangat nak story pasal kerja...padahal hampeh sepatah haram aku tak faham......

tak faham tentang kerja-kerja mechanical dan electrical yang berselirat bagaikan cables yang berselirat tue sendiri.....tak faham dengan barang-barang IT yang pelik-pelik...tak faham dengan kuantiti bahan-bahan mentah untuk kerja-kerja civil.....da masuk site baru clear tentang semua kerja-kerja tue...hahaha....

paling mendapat issue hangat mengalahkan pisang goreng panas kat simpang masuk office aku nie ialah issue genset....singkatan kepada generator set....wakakaka.....aku igt genset nie rupe kecik macam yang selalu ayah aku pakai....rupenye ada lagi yang lebih besar....10 20 kali ganda besar aku....(eh...kenapa pakai kebesaran aku...?kenapa tak pakai kebesaran genset sendiri....?hahahaha...)

genset nie punye issue je da 3 bulan lebih berlalu...but still haven't deliver it yet kat site...apakah....??3 bulan yang macam hampeh takde ape-ape berlaku....3 bulan macam air je...kosong...no colours of life.....heh...!!apekah merepek...??

after berlalunye 3 bulan yang kosong hanya dengan drawing, plinth drawing, documentation discussion, last 23 December 2010 was the Factory Acceptance Test (FAT) tuk genset kat kilang genset supplier......FAT done smoothly...nasib baik tak tersengguk-sengguk seperti yang aku imaginekan.....kalau tak, niaya je....brape banyak lelaki time FAT tue, 2 orang perempuan je yang ade.....apekah pelik nye kerja aku nie....??hahaha...tapi best....!!!learning time....hahaha.....

after the FAT, the genset sholud deliver to site last December 28th....!!!tapi hanya kerana documentation tak di buat photocopy oleh genset supplier, maka nya, genset delivery terpaksa dipostpone.....yang aku hangin nye, as i request the photocopy, genset supplier melenting sebab they told me, client da tengok original copy masa FAT.....apakah...?kalau da tnjuk original, boleh je kalau aku nak mintak photocopy bila-bila masa.....tak payah la nak marah-marah aku...da kau sendiri yang bangang takmau buat copy awal-awal apesal....sengal jugak orang macam nie...hampeh betol....sengaje saje buat orang marah kan.....

dan kelmarin, genset telah deliver dengan jayanya...hari nie akan start buat cabling works and run pre test before testing tomorrow.....eh...!!tomorrow....??esok aku kene keje la nie...?hampagas....!!!hurmmmm.....hopefully sabtu would be no problem to genset....huhuhu...malas nak hold lagi......bukan harapkan payment masuk (padahal risau payment tak masuk sebab bos asyik tanya je...huuu...) tapi nak g cuti...penat da 5 bulan menjaga project sakit nie...hadoi.....

tapi Alhamdulillah...sebab project nie la aku banyak belajar dengan diorang semua tentang items, equipments and banyak lagi la dalam building components....bukan setakat pintu tingkap segala bagai...but, much more worth if we try to learn it......banyak....!!!tapi best walaupun aku nie macam lambat sikit nak paham....wakakaka.....

so, after genset settle, have to prepare presentation tuk Pengarah pasal project nie.....abes semua aku nak rest lame2.....cuti 3 hari b4 CNY....bileh terus sambung CNY....huhuhu......

4 comments:

  1. yank, akk da tuka link ^_^

    bawak diri ke : http://puterigenglanunrawang.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. iskh......!!!padan la takboleh bukak.....nape tak gtau awal2......pening den mencari....hahahaha.....

    ape kejadah name pelik benor tue.....lanun plak tue...ni mesti slalu bikin kacau kat rawang tue...hahahaha...btw, thanx info wanie....huhuhu....

    ReplyDelete
  3. eheh.. tercarik2 ye.. uuuuuu~ *trase diriku begitu berharge* hik!

    ReplyDelete