Sunday, February 14, 2010

Saya Cintakan Malaysia

berapa ramaikah antara anda semua sayangkan negara kita Malaysia..?[skema xayat aku..??] berapa ramaikah antara anda semua sanggup berkorban untuk negara....??[=)] dan berapa ramaikah antara anda semua yang......errr...xde la...da kot....cukop la...tny bnyk2 pon, bkn semua pon suke kn..???setakat duduq kat malaysia xtimbulkan huru hara, undi untuk plh pentadbiran negara, bekerja untk tambahkan pendapatan negara (isu lebih pntingkan pendapatan sndr sbnrnye)dan ape2 la yg baik untk selamatkan diri sendri drpd kene buang negara.....

yea...semua2 tue mest btol kn..??bkn mest i think..mmg BETUL...sbb xramai antara kita yg sanggup nk berjuang dan berkorban tuk pertahankan Malaysia kite...(except for askar la...) yg lain2 setakat endah x endah je...herm...en3 nie xde unsur2 berbaur POLITIK, AGAMA, PERKAUMAN atau ape2 pon okey......en3 nie just nk sokong pendapat mantan PERDANA MENTERI MALAYSIA ke 4 kite...iaitu TUN DR. MAHATHIR BIN MOHAMMAD...i love to hear when he said this quote....

"Saya berpendapat tiada yang lebih berkesan, penting dan berpengaruh daripada mempunyai cinta kepada bangsa dan juga negara. Jika perasaan itu melebihi cinta kepada diri sendiri, kepentingan diri, keangkuhan dan sebagainya, maka negara yang dipimpin oleh orang yang cinta kepada tanah airnya, tetap akan mencapai kemajuan."

tun mahathir ade ckp jugak yg semua sistem pemerintahan di dunia ada kecacatan tersendiri, sama ada demokrasi mahupun autokrasi, justeru pengamal berperanan penting menjadikan sistem itu bermanfaat kepada rakyat dan negara...hehe....so, anda rasa bagaimana..??benar kah quote drpd beliau ini...??

for me, ape yg die ckp ade benar nye...xde la plak aku cakap 100% benar okey...tp becos he is one of the person yg pernah involve ngn pentadbiran negara, die la lbey dl mkn garam nye...die da btol2 msk ngan selok belok lintang pukang asam garam dunia politik pentadbiran nie...herm...kadang2 rasa kagum ngan die nie mmg melampau2...tp xla teruja sgt2...chet chet..i teruja dngn mr. RR i je...hahaha....

for me, ape yg ade kat Malaysia nie dulu totally berbeza dngn sekarang nie....Malaysia skrg nie da pndai...maju...esp on making "white collar crime"...(ternyata semua org da pndai n maju bab2 nie) herm....bkn nk pertikaikan pentadbiran Malaysia nie yg rata2 nye kurang menekankan kejujuran...tp, kadang2 mereka nie tersalah pandang ataupon tersilap mentafsir.....herm...(apesal aku skema gile nieh..???) gulp.....mc agak bahye je staement aku hr nieh...silap2 bley kene bar nie....T___T...hahaha....

ape yg penting skrg nie, kekalkan cara pentadbiran dulu dan sekarang..jgn pernah menampakkan kelemahan kite, nant senang plak negara luar nk pijak kepala Malaysia....herm....klu bley, fikir baik2 seblum bwat keputusan...xkira la sape2 pon...boss2 syarikat pon kene amek kira baik buruk b4 fire pekerja2 die nie....pekerja2 syarikat pon kene la pk 2 3 kali b4 nk berenti keje...(hanya kerana bos mrh bnd kecik, kau da nk tergedik2 kecik ati tros nk berenti keje...cheh...) student pon pk baik2 b4 nk skip class...!!! [ehem ehem..] sape2 la senang ckp...kau tgk...aku xde la tekan kan en3 this time tuk pentadbir2 negara je...aku ckp tuk semua org including me...daaa...~~~ [tayang gedikz sket..blerghf..] ape aku bebel nieh...??xphm la....yewh...!!

memetik kata2 beliau, aku plak nie...lain jenis nye....oops....!b4 that..off topic negara jap...kte lari tajuk cket..hahaha...when dr. M said yg sygkan negara lebih dr sygkan dr sndr....i'm totally agree with him...coz bile aku pk blk...aku nie pon mmg lbey syg kan org lain....lbey pntingkan org lain drpd diri aku sndr....herm...(nape..??kau xpercaya...??) klu xpercaya sila la tny ibu sya...yea..ibu sya sgt memahami saya...sbb kami punye persamaan..ibu sya pon mcm tue jugak...

eyh eyh....cite ibu bwat pe..??cite dr sndr la....hehe..okey...back on track....kdg2 tue smpai diri sndr ***x terurus semata2 nk penuhkan hasrat org lain...(mr. RR...jgn terasa tau....i'm not talking bout u when i said ***...) i ckp psl org lain....bkn my mr. RR....i always bagi mase kat sesape pon yg perlukan khidmat pertolongan dari i....sbb aku nie jenis yg ssh cket bile bab2 memba ssh ke....mntk tlg ke...mest aku laju je tngan bg bantuan....(cewah...) sbb aku nie da la mmg senstve......pastue xbley tgk org ssh cket..pastue, mest nk tlg...lagi2 klu org da smpai tahap merayu...cheh...itu lagi xbley blah.....hahaha..ape la aku nie....

tp yg pelik nye......kenapa bile aku perlukan bantuan (skema nye...!!!), xpon aku nk kn somebody teman kn aku....xpon tlg aku....xramai yg rajin nk hulurkan tngan n ringan2 kn mulut bertanya...(except 4 my mr. RR...he's totally caring....happy gile ade die in my life..thanx syg....) xramai yg tau kesesakan yg aku alami....satu, sbb aku xpernah nk bgtau kat org pon...dua, sbb aku xnk menyusahkan org...tiga, sbb aku xnk rase terhutang budi ngan org....empat, hoi...!!bnyk2 nk bwat pe..??sket2 da la...=)

budus...da kau xnk, pastue nape nk kecoh2.....iskh iskh....xphm tol...hermph....bkn mcm tue maksud aku la hoi.....aku just nkkn ade org yg pny perangai n senstvty mcm aku nie...(bkn nk ckp aku baik okey....sila btolkn pandangan anda...) aku cume nkkn org bile aku mntk tlg tue, die pon tros bg bantuan tnpa bnyk tny....mcm slaoo aku bwat kat org gak....xbnyk tny...tros bwat kan tuk die.....herm...mmg manusia berbeza kan..??kau mane bley tentukan perangai org hoi...hoish....!!!ape daa....

maaf...aku ter"emosional" sekejap.....

statement dr. M nie bwat aku bebel pnjang2 la.....erghh...!!sambung bwat keje la....

sumber drpd.....http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Friday/Nasional/20100212000616/Article/

No comments:

Post a Comment