Wednesday, January 20, 2010

"::rAgaM MaNus!a::"

1st of all...nk wish congrates to my oldy friend....AZFIZUL RIZAL BIN SURRAHMAN....sbb die terplh tuk selection football player ke SUKMA 2010...haha..bangge gile ade memba yg berjaya tuk selection ke SUKMA...blom lg settle selection, tp bangge gile2 la...hahaha.....ape daa...so, ptg nie die ade training kat SUK....hopefully die dpt la.....hehehe.....

okeh...back to main topic......

Ragam #1
ape agaknye perasaan menjadi seorg indie fans....?xpon hip hop...?xpon punk...?xpon...da da...xde xpon xpon lagi...bkn main bnyk lagi....herm...yg penting yang same aliran, kedudukan, ajaran, hiburan, kegilaan ngan bnd2 mcm nie la.....aku xsure ape aku ckp ni btol ke x....tp yg pntg bile aku tgk segelintir...xla segelintir....bnyk la jugak...mcm bley jd 1 negeri ble kumpulkan org2 mcm nie....eh..tak tak...nurulazwani merepek da...aku mksdkn bnyk la......ble aku tgk diorg2 nie, aku kdg2 terfikir...ape agaknye best join bnd2 nie.....ape je la diorg bwat...herm...tp biasa la...ragam manusia mmg berbeza..minat kte pon xsame...btol la org ckp....rambut same hitam....hati ttp berbeza....klu yg rambut hitam pon hati berbeza, apetah lg yg rambut blonde....blergh.....poyo kau....



menurut seorang rakan...ececeh...xbley blah ayat....ok ok...serius la....herm...aku ade sorg memba yg ala ala mcm nie jugak...name xperlu sebut la....die aliran mane pon aku rase xperlu kot...hahaha....gedik gile nk ckp mcm nieh...haha....bkn...kte kene jage perasaan org....di bwat nye die bace blog nie, mati macik kene cekik...hahaha...tipu tipu....ok...serius kembali....kwn aku nie ikot aliran "X"....die ikot memba2 je nie....n die gtau die siap bertindik tlinga lg tue...huish..biar betik...???nant camne nk walikan anak kawen...aiyok...hahaha...herm....bj die pon...herm..ntah la.....xphm aku...mengetat saje mengalahkan bj aku...hahaha....ape la aku nieh...merepek je keje....tp tue la..bile kte xberada kat jiwa diorg, mmg kte xphm ape yg best nye yg diorg rase...hehehe....tp xkn nk try sume aliran...???aiya....gile ape....??mcm xde keje lain...hoho..

Ragam #2
kdg2 kte nie rimas klu org bnyk sgt ckp ngan kte smpai xhenti2.....smpai kdg2 kte rase mcm nk lempang je mulut die....hehe...tp kdg2 kte nie pon mcm rimas klu org senyap je ngan kte...smpai xnk ckp langsung ngan kte.....kdg2 rase mcm nk lempang gak mulut die kasi kluar sume perkataan dr mulut die...hooo...ape nie....ckp slh, xckp pon slh....dua2 pon kene lempang...camne nieh...???hahaha.....tade tade...kesimpulanye, aku nk org berckp ngan aku...tp ade btsan jugak....jgn smpai aku rimas nk dgr ape die ckp...hahaha...kau over la nurulazwani...mcm la kau nie ngetop sgt, popular sgt smpai nk beradat2 ckp ngan kau....igt kau menteri, puteri raja....coming soon..haha....menyampah gile pompuan nie...T___T...hehe...tue la ragam manusia bernama NURULAZWANI....wutheforbes....!!harhar...
xde la....if ade ape2 nk story, ckp je ngan aku...aku sedia + relakan tlinge aku mendengar nye....n if ade ape2 mslh pon, ckp je ngan aku...bgtau aku..ne tao problem tue melibatkan aku...or ade kene mengena cket2 ngan aku....at least aku tau la katne aku silap if btol la aku silap...n at least, gimme a chance nk btolkn diri aku....aku bley bg org chances, knp tidak aku di beri chance itu.....yewh....!!ayat sedih gile...harhar...poyo lagi...blk kau.....blergh......

Ragam #3
dalam dunia nie, kte xbley nk hdop sndr2....yes..i admit that cuz sometimes aku mmg xbley hdop if xde my Mr RR.....wutheforbes...!!!haha.....eyh..btol la...kte saling memerlukan, tp ade la btsan nye.....tp kdg2 aku tgk sesetengah org nie...diorg lbih ske meng'conquer' hdop org lain n menentukan arah tuju hdop seseorang tue...tau la syg kn org tue n nk the best tuk org tue...tp kene la pk kn yg pihak 1 lg tue ske ke x...ni x....main blasah je tentukan "MANE NK PEGI", ape nk bwat, ngan sape nk kene kwan, majlis mane yg kene pegi n mane yg xperlu pegi......smpaikan bj ape nk kene pki pon die nk tentukan....wuthefobia...!!!i just can't imagine if ade org bwat aku mcm tue...unless la aku da xde kekuatan fizikal untuk uruskan diri aku sndr.....blergfh....buhsan nye ble hdop di tentukan......urghhh...!!sakit jiwa...aku xmau pegi ke _______________ (isi slogan)....aku nk ke ________________ (isi slogan lagi)....mengerti la.....bg la __________ (isi ske hati kau la) kali ni ktorg sndr handle n tentukan mane nk pegi......sgt xde mood nk pegi okeh....rmai plak tue yg berdesas desus (ape ayat aku nieh....???) xmau pegi kali nie...herm.....



Ragam #4
i love my friends....yes...i admit that also...dlm hdop kte, kte memerlukan kwn selain keluarga, Pencipta kte, yg tersayang....tp tidak la terlalu menjaga hati kwn sbb nak kn kebaikan or in other hands benefit and interest...kte berkwn sbb kte selesa berkwn dgn die...kte berkawan seikhlas hati kte....dan tidak juga terlalu menjaga hati kwn smpaikan ade pihak lain yg berkecil hati....mksd nye, jgn disebabkn xnk kwn kte kecewa, kte sanggup kecewakan org lain.....ini perangai Syaitan yg plg aku benci....tlg la eyh....tlg la jage cket hati dan perasaan org lain...jgn smpai 1 mase nant, kau plak di benci masyarakat....dengan perangai mcm tue, kau xkn pegi jauh mane....nasihat org kau xnk dgr....suggestion org lg la kau tolak tepi mentah2....agak2 la....jgn disebabkn interest yg ade pd kawan kau yg jauh, rakan sejawat kau, kau kecilkan hati die...nonsense btol la....
if ade sesape yg terasa aku bwat mcm nie, sedar kan aku...bgtau aku awal2...bimbing aku biar aku xtergolong dlm golongan yg aku benci nie....as far as i know myself, aku akan jage hati sume org....aku rela sacrifice asalkan semua happy...jd....renung renung kan lah...dan..selamat beramal...T____T....

luahan kata, seindah bahasa:en3 xde kene mengena ngan sesape.....xpyh nk terasa xpon bermasam muka....pastue tros xmau bace NA lg.....hahaha.....nie en3 no label ok.....

No comments:

Post a Comment