Thursday, April 7, 2011

Sabar Itu Penting

Sehari-harian kesabaran aku diuji...sungguh kadang2 sampai rase nak nanges....huhuhu....sedih kan...?tak sedih takpe, aku tetap sedih...tapi, kadang2 puas hati sebab slalu dapat settled diri yang teruji nie...hurm...malam semalam, berkunjung ke salah sebuah Service Centre Sistem Telekomunikasi yang aku gunapakai untuk tujuan mengeluarkan salah seorang supplementary aku...sedang tunggu tue, takot plak kedai da tutup ye tak..?

so, i decided to ask the counter if supplementary nak keluar account, should he/she come also....and the boy said, no need..hampeh..!!lambat tanya la kau nurul..!!kalau tanya awal, kau bley settle awal...!!!takyah susahkan die rush ke sana walhal bley settle sendiri....huhuhu.....so, amek number, then tengok "owh...ade lagi 6 nombor before my turn"....puas hati teramat sangat la time tue....after 10 mins da panas punggung tunggu sebab lame sangat diorang entertain customer....more than 10 mins sorang customer...tak efficient langsung...!!haih....!!my num is 9165....apparently number 9163 kemain lame la plak....!!!sampai rase nak jerit je aku kat sane.....paling tak suke tunggu lame2 okeyh...!!!number 9163 je lebih 15 mins....da la die bukak counter postpaid 1 je....!!!hampeh betol...!!!bukak la banyak sikit....bukan kau taktau ramai da la nie yang pakai bills.....haih la diorang nie.....mentang2 ramai customer pakai line kau, suke hati kau je nak entertain lame mane....and abaikan yang lain...others have feeling too nah..~~ jangan biar customer lari okaih..?iskh..!

elok aku tunggu dari 8.15pm, my turn is at 9.00pm.....kau bilang la berapa banyak sumpah seranah aku da bagi kat diorang....**dalam hati je la aku mampu**...hehehe....melilau mata aku cari complaint form, pon tak jumpa...tue lagi sengal....huhuhu...sudahnya, number 9164 da abes, belom pon die panggil number aku, aku da berdiri depan die.....sengih memanjang die cakap belom panggil name....serius memanjang aku bagitau lame sangat kene tunggu...should u entertain customer less than 10 mins....other problems, u just pass to other experts.....u ade customer lain lagi....plus, u have more than 20 experts in there....kenapa plak nak settle sorang2...?alahai...tu pon nak kene ajar ke...adoih....!paling tak tahan, turn aku tak sampai pon 10 mins....aduh...Sabarkan aku Ya Allah.......

namun aku berjaya mengharungi nya.....walaupon dengan keadaan marah....

Alhamdulillah.....

No comments:

Post a Comment