Wednesday, December 29, 2010

Hari Ini Dalam Sejarah

hari ini dalam sejarah....bukan bermakna sangat sampai perlu di ingat2.....tapi perlu jugak la sebagai warning kot...tuk setiap pemandu yang memandu kenderaan....kalau sape2 yang tau cara aku memandu, mesti diorg cakap amaran nie sepatutnya tuk aku....sebab aku nie bukan nye reti memandu sangat.....hehehe....tak kesah la....sape2 pon la yea....

perkara berlaku pagi tadi.....on my way to office....sedap drive di Jalan Dato' Abdul Manan merangkap Highway Nepal (bak kate amar since ramai sangat orang Nepal kat area sane), tiba2 ade 1 lorry buat pusingan 'U' betul2 depan aku.....aku sedar lori tue asal nya ade kat seblah kiri jalan, sedang berhenti, tapi signal ke arah kanan telah dinyalakan....lepas kereta depan aku tue melepasi lorry tersebut, lorry tue pon buat 1 pusingan 'U' di depan aku...padahal kereta depan aku tue tak sampai pon 50m jarak nye dengan aku......lorry tue budget die boleh lepas kot.....aku plak time tue drive 80km/j je.....

sentap nyah tengok lorry tue buat U turn tetiba....betol2 depan aku, aku gile2 tekan brake nie sampai laptop bagpack aku tergolek...sampai segala files and documents berterabur.....horn aku tekan gile lame......then aku pusing stereng ke kanan.....nasib baik takde kereta dari depan, kiri dan kanan aku kat belakang.....kalau tak, aku sendiri tak boleh imagine what will happen to me takpon sape2 yang akan terkena same pada masa tue.....jantung bergedup laju Subhanallah.....hanya Allah je yang tau....ape yang aku nampak time lorry tue buat U turn depan aku is aku tengok bahagian belakang aku kot ade kenderaan lain, aku tengok seberang jalan kot ade kenderaan lain...then aku pusing stereng ke kanan sambil tekan horn lame2....pastue aku nampak lori tue betol2 depan aku...lain aku tak tengok da.....ape yang aku fikir time tue is kereta aku tersorok ke bawah kepala lorry tue, nyawa aku, n kereta Odessey yang akan remuk kat bahagian depan.......Subhanallah...sesungguhnya Kau masih menghendakkan aku hidup di bumi Mu Ya Allah.....selawat panjang aku di buat nye....

pastue, aku terus curi jalan, back to my lane then stop kat tepi....i saw the lorry stopped to....and i saw the driver walking to my car...i think they wanted to ensure i'm ok...kepala bapak die la.....da hampir melanggar aku, kau bley plak buat muka taik macam tue.....aku tetap igt muka gelap die pakai spectacle dengan baju biru gelap and seluar pendek biru gelap also.....bile die mula berjalan ke arah kereta aku, aku terus gerak....aku malas nak cakap dengan die...sebab aku marah sangat2, plus aku sorg2 time tue....so, I just let it be and teruskan perjalanan....bile start drive balik, menggigil 1 badan aku...kaki shake tak payah cakap la...Allah je yang tau camne susah nye nak tekan pedal minyak tue...da la pedal minyak Odessey tue keras sangat.....bertambah menggigil la aku....ahahaha...

so, aku juga nak mengingatkan driver lain.....jangan la buat driver lain terkejut sampai macam tue skali.....nak buat U turn pon, pegi la right side....bukan panjang mane pon lori tue....same panjang lori MHS yang berlambak kat umah aku tue....duduq kat right side pon lori tue boleh buat U turn.......hadoi....signal 1 lagi....on la kalau agak2 nak turn or potong jalan orang....nie tiba2 muncul ntah dari celah mane ntah....terus masuk depan kete aku...aku nie da la cepat terkejut....hadoi lagi.....

nie la selama aku driving brape taon nie, benda paling worst pernah aku hadapi...aku tak kesah kot aku langgar devider jalan (eh..macam kenal je) , sebab benda tue tak melibatkan orang lain, tapi kalau la excident tadi terjadi and ade kereta depan belakng aku, tak ke aku rase bersalah melanggar orang...mintak di jauhkan perkara ini Ya Allah....

Ya Allah.....panjangkan umur ku Ya Allah....aku perlukan perlindunganMu Ya Allah.......

No comments:

Post a Comment