Thursday, August 12, 2010

Ramadhan Al-Mubarak

semalam bermulanya bulan mulia bulan Ramadhan al-Mubarak.....sangat excited ok nak sambut Ramadhan......everyone pon excited i guess....ye la...sebab bulan2 lain selain Ramadhan, semua orang makan je keje...nie bile Ramadhan, sume orang pon rindukan nya...me too...rindu gile ngan Ramadhan.....

tp semalam sangat penat woo....semalam ade site visit kat Ibu Pejabat JPS Wilayah.....plus submission of the work programme tuk projek JPS tue...tp, En JPS cakap, work programme tue tak cukop besar...takot nant pegawai veteran tak nampak....huhuhu....die suh reprint the work programme.....

aku igatkan sebesar-besar KUALA LUMPUR nie, ade banyak la kedai printing.....plus area Sogo adalah area yang aku boleh kira sangan maju...rupenye satu kedai printing pon aku tak jumpe...da la aku park cikit punye jaoh...kene berjalan lagi di bawah matahari yang terik....perghhh..!!!haruslah keluar statement2 nak buka puasa....alhamdulillah kesabaran aku masih mengawal nafsu dan otak aku masih mampu berfikiran waras.....lgpon Mr. 5800 sentiasa menemani aku...huhu...n bg support kat aku bwat keje ngan sabar.....so, aku pon sabarkan diri n panjatkan doa bnyk2 kat Allah Ya Karim......at last, jmp 1 kedai printing n aku terus anta kat JPS........phewww....selamat (walaupon lewat.....:P)

balik ke office ade kerja menanti..perghhh....!!terus aku text kakak inform die aku balik lewat...then terus aku prepare claim yg nak di submit kat MOE.....Sarawak projek da hampir ke penghujung nye.....so, BIG BOSS nak submit claim.....haruslah nurulazwani prepare invoice kan....??maka dengan bangga nye aku nak announce yang semalam aku berbuka kat office......semata-mata nak siapkan documentation tuk claim submission....DAMN...!!!1st puasa ok....da buka kat office.....think of maybe more days of 'berbuka' at office....chaitt..!

ape-ape hal pon, puasa sangat menguji kesabaran...rebutlah sebanyak mungkin pahala sempena bulan yang mulia ini....doa aku tahun nie, nak tingkatkan lagi keimanan aku.....mohon padamu Ya Allah agar diredhai kehidupanku dan diterima doaku ini...Amin......

kepada semua umat Islam, walau dimana sekalipon anda berada tetapkan lah iman kalian.....perbanyakkan amalan di bulan Ramadhan ini.....SALAM RAMADHAN daripada saya penulis blog ini, Nurul Azwani Binti Mohd Hidayat untuk anda semua......

2 comments:

  1. chop2!! mane name i?? bukan ker i pon watak utame rtuh?? hek3~

    ReplyDelete
  2. oishh...tamak nye....da letak kat fb pon tak cukop ker....?hahaha....eh eh.....last thursday wanie g site gak...n park kete seblah exora brown yg ade DR-M.....T___T....:P
    terus tersenyum sbb terigt every post yg akak story bout him (yg kdg2 boleh bwat kite gelak sorg)....weee...~~~

    ReplyDelete