Friday, May 21, 2010

Driving Licence

Assalamaualaikum semua....

heee...lame da licence P nie aku pegang...sedar x sedar da dekat 2 taon da....hahaha...gila lambat aku amek lesen nie...hahaha..tue la..dulu lepas SPM ibu offer amek lesen, xmau...alasanye, takot accident kat jalan raya.....hampeh kau...!hahaha...kalau drive elok2 xde la accient nye....huhu....so, di pendekkan crite, after diploma baru aku amek lesen..hamek kau, sampai skrg still lagi pemegang setia lesen P...hehehe...

August nie, abes la due P aku nie....xtau nk kate happy ke x....biasa je bagi aku...setengah org meloncat2 gembira sbb xde P lagi da....n dpt full licence....heh..!!ape la nk happy nye..??setengah org yg ade full licence pon bley accident jugak....hahaha....bukan licence P je yg accident...btol x...?contohnye....nak tau x..??aku amek contoh paling dekat la....nurulain...my sis...last year die accident....bukan langgar sape2 n xde sesape langgar die ok.....die langgar tiang Telekom kat Jalan Bukit Cherakah dari Puncak Perdana menuju ke Meru....lawak ok...die langgar tiang tue...sbb die ngantuk.....n tiang tue bengkok, nope...bukan setakat bengkok, patah same ok...lalu BGM kancil kesayangan die pon masok longkang.....hahahaha.....gile la die tue...abes terbalik BGM tue di bwat nye....nampak...???ape best sgt ade full licence.....??tergolek jugak kau di bwat nye....Alhamdulillah xde pape jd...hahaha....

kau tgk die camnie je kan kecederaan nye...??


skali die tergolek baa....dasyat jugak


sisa2 tiang Telekom yg di langgar....wakakaka

contoh kedua.....nie secara general.....dari ape yg aku nmpak la selama aku hdop nie...ade setengah org tue, kdg2 xterperasan kete lalu depan die, or ade kat tepi die or kat belakang die (blind spot tau..?) kdg2 main sedap je jalan.....xtgk kiri kanan jalan, depan blakang pon...heh..!!!tetba ade org hon...bagus lagi kalau kene hon....kalau kedebabom tros..??hampeh nk meggantikan nye...hehe......nampak lagi..???haaa...ape best ade full licence..???hahahaha.....

tp, ape kejadah plak kalau licence P nie org ske hon2 eyh..??lagi mcm haram...xnmpak ke sticker P kat blakang kete tue....sabar la gile...cheh...aku paling benci bile kene hon....mcm bodoh weih org yg hon hon tue....cisss....xreti sabar kot...herm....sepanjang aku P nie, seb baik la xbnyk kali kene hon....tp skali kene hon, bley mengamok aku...hahahaha...

kesimpulan nye, driver nie mmg mcm gile.....aku pon drive mcm org gile jugak...tp xde la plak aku pernah hilang sabar ngan driver lain except if die kuang hajar dulu ngan aku.....aku respect lagi pemegang licence P even aku sndr P holder...bukan nk kate ape la, tp agak2 la weih...sume pon nk rushing pegi destinasi sndr.....sume pon nk selamat sampai destinasi...tp jgn la smpai drive mcm hantu jalanan....apa daaa....xdak pk ka..??

slalu org klu da bwat conclusion die akan ttp blog die...tp aku x.....aku ske tonggang terbalikkan pemikiran korg...ahahaha...aku blom nk stop lagi...td tue kesimpulan tuk driver lain...nie plak aku nk bwat kesimpulan tuk org baru dalam dunia permotoran.....kahkahkah..eyh..??blom story da gelak....ape la kau nie nurulazwani....ade sorg nie, happy gile die da dpt P licence die....so excited tau...so, sbb aku pon happy die da dpt P, aku pon saje la menyaurakan hasrat nk naik kete yg di pandu laju oleh beliau...beliau pon berbesar hati men'drive' tuk aku.....mase tue malam...ok......1st impression bile die start engine....."terbaik wok....die da pandai da..." skali tue die bley tny gini..."eyh..lampu mane lampu...??" GILE...!!! nk on lampu pon da xreti....hahahaha....aku, zaza n die pon bergelak bagai la.....hahahaha....gile lawak bley drve tp xbley on lampu...cesss...hahaha....


krete berjaya di gerakkan..lampu da on...:P


leha drive for us..!!!!kenagan b4 die balik perak...

No comments:

Post a Comment